Bila Islam mula diremehkan oleh Orang Islam sendiri

Salam pembaca, penulis rasa pilu sejak kebelakangan ini apabila perkara yang berkaitan dengan agama ISLAM mula diremehkan oleh orang ISLAM sendiri dan yang bukan ISLAM. Lebih malang apabila seorang yang bergelar Datuk Dr Mashitah Ibrahim & berjawatan tinggi dalam kerajaan sendiri sanggup memperlekehkan usaha ISLAM walaupun seremeh dakwah memakai kasut tumit tinggi & gincu tebal mahupun berserban.

Mungkin Datuk Dr Mashitah Ibrahim tidak bernafsu melihat wanita berkasut tumit tinggi dengan punggung meletit kebelakang (tonggek) sehingga boleh diletak cawan, tetapi bagi kami lelaki gelisah juga mata untuk melihat walaupun tidak terniat untuk merogol.

Apakah hukumnya apabila sesuatu perbuatan itu boleh menggangu nafsu seseorang? Ustazah juga perlu meneliti setiap berita dengan jelas dan betul supaya Datuk Dr Mashitah Ibrahim tidak kelihatan seperti budak sekolah rendah apabila berbicara. Pada perhatian penulis pun mengganggap perkara yang dicetus oleh MPKB amat memeranjatkan tetapi penulis & Datuk Dr Mashitah Ibrahim perlu membezakan antara PERATURAN MPKB dengan USAHA DAKWAH yang dilakukan oleh pihak kerajaan Kelantan & MPKB. Apa yang digembar-gembur merupakan usaha dakwah untuk menjaga ISLAM & IMEJ BANDARAYA ISLAM yang telah dilaungkan oleh Kerajaan Kelantan. Apakah salah apabila imej-imej wanita ISLAM sejati cuba ditampilkan tidak sepertimana peraturan berseluar dalam/bikini yang diwajibkan oleh pusat hiburan air @ hotel-hotel ketika mandi dikolam renang yang jelas Datuk Dr Mashitah Ibrahim tidak kisah pun kerana mungkin Datuk Dr Mashitah Ibrahim merasakan ianya dalam keadaan darurat sepertimana dibolehkan melacur ketika darurat.

Penulis juga amat berharap Pihak MPKB dapat mengawal penjualan UBAT KUAT dikaki-kaki lima sekitar Kota Bharu yang mungkin menjadi punca utama lelaki cepat terangsang apabila melihat wanita bergincu tebal & berkasut tumit tinggi ini. Kajian & pencegahan mesti dilakukan secara menyeluruh bukan hanya pada wanita tetapi pada lelaki juga. Tidak sukar bagi kita menjelaskan fakta berkenaan wanita berpakaian seksi penyebab kes rogol atau wanita bertudung pun dirogol juga. Melalui pengamatan akal, Produk untuk percubaan (TESTER) atau makanan yang terdedah merangsang manusia membelinya tetapi adakah PRODUK TESTER/MAKANAN YANG TERDEDAH menjadi pilihan kita. Sudah tentu tidak kerana produk baru /makanan yang tertutup menjadi pilihan kita yang dirasakan baru, bersih & baik. Begitulah juga disebalik tafsiran WANITA BERTUDUNG PUN DIROGOL KERANA PEROGOL DIRANGSANG OLEH WANITA YANG SEKSI/TERDEDAH TETAPI PEROGOL MEMIKIRKAN WANITA YANG SEKSI SUDAH BASI/JEMU DAN PADA FIKIRANNYA WANITA BERTUDUNG BANYAK RAHSIA TERSELINDUNG, BARU, BERSIH & SEGAR KERANA ITULAH WANITA BERTUDUNG PUN DIROGOL. Walau apa pun pandangan anda terhadap pencegahan jenayah rogol ianya perlu diterima dan dipertimbangkan dengan akal & ilmu.

Bagi penulis, NGO seperti SIS & orang bukan ISLAM tidak layak membicarakan perkara berkaitan dengan ISLAM kerana ISLAM berpaksikan AL-QURAN & AL-SUNNAH bukan berlandaskan hujah akal & mulut yang bodoh & dangkal berkaitan dengan ISLAM. Samalah juga sekiranya TN GURU NIK AZIZ memberi komen berkaitan agama KRISTIAN @ BUDDHA sudah tentu ramai akan mengkritik BELIAU kerana diluar pengetahuan agama TG Nik Aziz. Mengapa SIS @ Datuk Dr Mashitah Ibrahim tidak pernah membantah komen Datuk Azlina bahawa menutup aurat seperti bertudung @ pakai pakaian labuh tidak memberi kemajuan, ataupun menegur Datin Sri ROSMAH apabila berlaga pipi dengan jejaka-jejaka Bollywood suatu ketika dulu. Usahlah meremehkan perkara yang kita sendiri tidak mampu mencegah @ menegurnya walaupun sebesar zarah sekalipun, biarlah MPKB & Orang KELANTAN memahaminya.

Kepada Ketua Pengarang THE STAR, Wong Chun Wai usahlah bermain API dengan UMAT ISLAM kerana kamu bukan ISLAM malahan JAHIL TENTANG ISLAM. Kalau pun engkau tahu pasal ISLAM pun mungkin ISLAM HAD-HARI @ ISLAM ORANG UMNO. Jika kau rujuk ISLAM ORANG UMNO semuanya boleh raba punggung boleh, mabuk boleh, rasuah boleh, bom orang pun boleh, tak solat @ tak menutup aurat boleh tetapi kau perlu merujuk ISLAM YANG DIGARISKAN OLEH ALQURAN & HADIS. Mungkin kau anggap mustahil untuk kau rujuk ALQURAN & HADIS begitulah juga kami mengganggap mustahil bagi kami merujuk kitab SIKH bahawa serban diwajibkan dalam agamanya kerana kebanyakan SINGH sudah jarang berserban. Begitulah juga umat ISLAM pun diberi pilihan untuk tidak berserban tetapi hormatilah HAK umat ISLAM yang ingin berserban kerana ianya merupakan antara pakaian utama IDOLA umat ISLAM NABI MUHAMMAD SAW seterusnya menjadi SUNNAH pada umat ISLAM yang boleh mengamalkannya. HORMATILAH HAK AGAMA MASING-MASING Kenapa Perlu mempertikaikannya sedangkan Ketua Pengarang THE STAR, Wong Chun Wai bodoh pasal ISLAM. Bukan masalah Alim @ menjadi orang ARAB tetapi berserban antara sunnah yang mampu diikuti oleh PELAJAR PONDOK. Sesiapa yang mengikut SUNNAH mendapat PAHALA, ITU SAHAJA. BUKANKAH IANYA BERKAITAN AGAMA. BIARLAH HAK MEREKA, SELAGI MANA MEREKA TIDAK MEMPERTIKAIKAN HAK MEREKA YANG KAMU KECAPI HARI INI.

KEPADA UMAT ISLAM YANG BERILMU DISERU AGAR BERHATI-HATI DALAM MEREMEHKAN PERKARA-PERKARA YANG BERKAITAN DENGAN ISLAM KERANA ORANG BUKAN ISLAM seperti Ketua Pengarang THE STAR, Wong Chun Wai akan BERANI & MENCARI PELUANG meremehkan perkara-perkara berkaitan agama ISLAM. Tidak salah UMAT ISLAM DITEGUR @ DIKRITIK TETAPI BIARLAH MENGKRITIK DENGAN ILMU DAN HUJAH yang berlandaskan rujukan AL-QURAN & HADIS bukannya ulasan akal kosong yang sememangnya prejudis kepada manusia ALIM & manusia yang memilih POLITIK ISLAM.

BANGKITLAH PEJUANG ISLAM MENEGUR KECELUPARAN DAN KEJAHILAN ORANG BUKAN ISLAM YANG TERUS MENGKRITIK ISLAM. ISLAM TIDAK AKAN MUSNAH WALAU DIHINA TETAPI UMAT ISLAM AKAN DIPANDANG HINA OLEH ALLAH SEKIRANYA TERUS MEMBIARKAN ISLAM DIHINA OLEH MERAKA YANG KAFIR DAN JAHIL. LIHATLAH SERUAN ALLAH SWT YANG BERMAKSUD: JANGAN SESEKALI KITA MENGHINA TUHAN MEREKA (ORANG BUKAN ISLAM) KERANA MEREKA AKAN MENGHINA TUHAN KAMU. Lihatlah betapa mulianya ISLAM melarang agama lain dihina. berpesan-pesan antara kita walaupun sebesar zarah sekali pun. ALLAHUAKHBAR!!!!

0 comments: