Surat Untuk Dato' Seri Anwar Ibrahim

Assalamualaikum Dato' Seri...
Terlebih dahulu saya mengucapkan tahniah diatas kejayaan memenangi pilihanraya kecil parlimen Permatang Pauh dengan majoriti lebih 15 ribu undi!! Tahniah Dato' Seri!

Untuk makluman Dato' Seri, kami rakyat Malaysia khususnya yang mahukan perubahan dalam pentadbiran kerajaan amatlah berharap Dato' Seri dapat menunaikan tanggungjawab yang telah diamanahkan oleh rakyat pada Dato' Seri yang telah di berikan pada pilihanraya kecil yang lalu.

Dato Seri,
Sebagai makluman, rakyat jelata kini semakin terhimpit dengan keadaan ekonomi yang semakin menekan rakyat, khususnya rakyat sederhana dan miskin. Yang kaya semakin kaya, yang sederhana semakin miskin dan yang miskin semakin papa. Jeritan rakyat tidak kedengaran langsung oleh pemimpin negara, malah di pekakkan telinga untuk mendengarnya. Kepada siapa lagi kami hendak harapkan melainkan Dato' Seri dan barisan Pakatan Rakyat.

Bayangkan Dato' Seri, sebuah keluarga dimana seorang Ayah yang bekerja untuk menyara anak seramai 3 orang terpaksa berhempas pulas mencari nafkah untuk keluarga. Tapi kini keadaan berubah dimana seorang Ayah bukan bekerja untuk mencari nafkah, tetapi hanya untuk mengisi minyak untuk ke tempat kerja. Lebih 1/3 gaji diperuntukkan untuk mengisi minyak sahaja. Keadaan ini di ceritakan kepada saya oleh sorang Ayah yang mengeluh mengenai situasi ekonomi negara.

Penurunan harga minyak rm0.15 sen tidak membantu dalam perkara ini. Siapa lagi yang dapat membantu rakyat? BN? Amatlah mustahil. Dan harapan terletak pada bahu pemimpin Pakatan Rakyat.

Dato' Seri,
Rakyat telah mengangkat Dato' Seri, dan Dato' Seri telah selamat dan berjaya ke Parlimen. Dan kini, inilah masanya untuk Dato' Seri mengangkat RAKYAT. Hanya satu yang kami minta, kalau sekiranya ianya satu permintaan, kami rayu sekiranya ianya satu rayuan, dan kami mohon kiranya ianya satu permohonan. Kembalikanlah hak kami. Hak yang telah hilang bertahun-tahun. Berilah kami satu perkara yang dapat kami banggakan untuk diceritakan pada generasi yang akan datang tentang jasa Dato' Seri.

Dato' Seri,
Jalan ke Putrajaya telah menampakkan sinarnya. Dan senyuman rakyat mula terbit tatkala Dato' Seri akan ke sana nanti.
Besarlah harapan kami rakyat Malaysia agar suatu hari nanti terpahat dalam lipatan sejarah dimana terpahat nama Perdana Menteri Malaysia yang ke-6 Perdana Menteri Malaysia 'Dato' Seri Anwar Bin Ibrahim'.

SEMOGA ALLAH MEMBERKATI KITA!!


0 comments: