Tahniah Dato' Sri Ustaz Azizan (MB Kedah)


Dato' Sri Memang best...Memang layak sangat untuk jadi MB. Tahniah dari orang kampung...

Itulah kalam yang boleh orang kampung bagi kat Ustaz. Orang kampung lebih selesa dengan panggilan Ustaz. Jangan marah ustaz sebab tak panggil Dato' Sri. Bila Ustaz buat penjelasan pasai isu kuota perumahan 50% memang REHDA akan terkedu bila dengar dan baca statement Ustaz.

Rakyat akan menyokong penuh kenyataan itu. Dan kalau bukan bumi yang baca pun memang logik tindakan itu.

Isu swapping ini memang orang marhean macam kami ini tak tahu. Mungkin orang-orang politik dan pentadbir tahu dan depa akan buat tak tahu saja sebab orang-orang ini akan menyokong pemaju ini sebab setiap perayaan pemaju akan hantar hamper pi rumah. Mata pun jadi kabur, mulut membisu seribu bahasa.

Penukaran status tanah yang asainya rezab melayu kepada tanah hak milik bebas telah di salahgunakan oleh pemaju. Sepatutnya, tanah rezab melayu untuk menjaga kepentingan dan kemajuan melayu. Tapi bila dah penukaran status tanah berlaku kepada hak milik kekal, depa pemaju ini dah lupa jasa orang melayu dengan mengecilkan % hak melayu dalam kawasan perumahan depa. "Hampa 'chai' lah dengan MB Kedah ini. Lu ingat ini MB tak tahu ka undang-undang dan pentakbiran tahan. Ini orang kampung juga taiko"

Sebab itu kita tengok Ustaz boleh halau depa keluar dari negeri Kedah kalau depa nak sebab Ustaz ada point dan fakta. Ustaz mengambil pendekatan bila isu reda, baru penerangan dibuat. Api merebak jangan disimbah minyak. Tahniah sekali lagi dari orang kampung

Di tulis oleh OrAnG KaMpUnG

http://betuika.blogspot.com/

0 comments: