Agama kita - Apa Sudah Jadi?

Tengok daripada nama website 'Rakansiswa.com'tu mungkin pada anggapan orang adalah halaman untuk mahasiswa/i di M'sia, tetapi kalau itulah anggapan engkorang semua,semuanya salah.

Website itu adalah mengenai 'Siapakah Tuhan?'.Aku mula-mula ingat mungkin website berkenaan adalah untuk orang Islam,tetapi apabila aku teruskan membaca,rupa-rupanya ia adalah website khusus untuk mereka yang berugama kristian.Aku tak nak linkkan website tersebut,tapi kalau engkorang nak tengok sendiri,cuba 'Google' rakansiswa.com,dan lihat sendiri hasilnya.

Aku tertanya-tanya macamana website ni boleh lepas?Setahu aku Malaysia adalah negara yang agama rasminya Islam,dan tak silap aku,artikel 121 melarang penyebaran apa jua bentuk dakwah, agama selain daripada Islam disebarkan dalam negara ini?Kalau aku silap tolong betulkan.Mungkin ada yang berkata,ini Internetlah,dunia tanpa sempadan.

Habis macamana RPK boleh kena ISA,Kickdefella boleh kena soal siasat?Bukankah Kementerian Multimedia dan Telekomunikasi sepatutnya memantau segala kegiatan on-line,dan peliknya kementerian ini diterajui oleh orang Islam?Terang-terangan website ini membicarakan dan mendakwahkan ugama kristian,malah merujuk tuhan mereka sebagai Allah.Setahu aku kes ini masih berjalan di mahkamah iaitu dalam kes samada mereka(penganut ugama kristian) boleh menggunakan nama Allah.

Dan dalam hal ini mereka sepatutnya tidak boleh menggunakan nama Allah untuk merujuk kepada tuhan mereka,kerana kalau ikut undang2 dunia dan Malaysia,kes ini masih berjalan di mahkamah.Namun kalau ikut Islam,dari mula-mula lagi tak ada kes.Kerana mereka(orang kristian) sebenarnya,memang tidak layak menggunakan Allah untuk merujuk kepada tuhan mereka.

Aku bukannya ulamak untuk membicarakan hal ini,tapi atas akal yang sihat dan iman yang tak seberapa ini,pada aku mereka yang mengaku 'Tiada tuhan yang disembah melainkan Allah,dan mengaku Muhammad itu Rasullullah' sahaja yang layak mengaku Allah itu khaliq mereka.Jadi pada saudara2 Islam aku,dalam website tersebut ada ruangan untuk bersoal-jawab.Mari kita pakat ramai-ramai soal mereka supaya sampai goyah kepercayaan mereka yang karut-marut itu.Niatkan dalam hati kita untuk menegakkan kebenaran.

Tunjukkan kepada mereka siapa kita Muslimin/Muslimat yang cintakan Allah dan Rasulnya,dan supaya mereka2 ini tidak berselindung di sebalik nama Rakansiswa untuk mempengaruhi anak2 kita. Inshaallah.

www.tranungkite.net

0 comments: